Reklama

niedziela, 27 lutego 2011

Bajka o Nikim

Był sobie człowiek mówiący o sobie Nikt. Mówił jestem nikim. Jestem śmieciem. Jestem zły. Nikomu niepotrzebny.

Nie zasługuję na nic. Nie zasługuję na nikogo. Wszyscy mają mnie gdzieś i mnie odtrącają. Nikomu w życiu nie pomogłem. Nic nie umiem. Nic nie potrafię. Nie wiem, po co żyję… Nikt mnie nie kocha…

Bóg stworzył Nikogo. Marna mu wyszła istota. Strachem podszyta i płocha.


Lecz czy naprawdę taka?

Otóż nie. Istota ta była bardzo mądra i uduchowiona. Przychodziły do niej anioły i z nią rozmawiały. Bóg sam osobiście obdzielił tą istotę wielkim sercem i darem poznania. Istota ta również miała objawiony swój cel. Celem owym było: Miłuj i daj się miłować.

Nikt wiedział o tym lecz ciągle przeżywał kryzysy. Wątpił w siebie i odrzucał dar Pana. Pomyślicie tchórz. Ja powiem egoista. Bo czyż wiedząc o darach i odrzucając je jest się tchórzem? Czy jest się tchórzem wiedząc, jaki jest cel życia?

„Miłuj i daj się miłować” rzekł nikomu Pan.

Nikt jednak woli mówić nikt mnie nie potrzebuje, nikomu potrzebny nie jestem. Nikt myśli, że jest z nim coś nie tak bo ludzie z nim nie rozmawiają. Ale gdy powiedzieć Nikomu – porozmawiaj z nimi mówi, że nie, przecież nie jest im potrzebny.

Czy dobrze robi nikt? Nie za bardzo…..

Morał?

Gdy chcesz być ludziom potrzebny to wyjdź do ludzi i spraw aby Cię potrzebowali. Zasada siedź cicho w kącie znajdą Cię nie sprawdza się, chyba żeś jest zaginioną w ogrodzie córką króla…

Aby być z ludźmi trzeba wyjść do ludzi.

Aby ludzie Cię cenili sam musisz się cenić.

Jeśli czujesz się odtrącony powiedz to wprost – nie chowaj w sobie urazy, bo zgnijesz jak ziemniak w foliowej torebce… Uraza jest jak zgnilizna – śmierdzi i przynosi śmierć….

Gdy chcesz żyć – to żyj.

Gdy chcesz coś mieć to sięgnij po to.

Gdy chcesz coś osiągnąć to działaj.

Gdy chcesz – nie mów, że chcesz – zrób to

Gdy nie chcesz być Nikim – stań się KIMŚ. Tylko gdy TY poczujesz się KIMŚ ludzie KOGOŚ w TOBIE dostrzegą.

Gdy mówisz ludziom jestem nikim zaprzeczą raz, zaprzeczą drugi raz, trzeci raz przytakną dla spokoju, czwarty raz przemilczą, za piątym uwierzą. W ten oto sposób staniesz się NIKIM….

Chcesz tego?

Zacznij działać… Zmień myślenie… Wyjdź do ludzi… Sam dla siebie poczuj się potrzebny…

Powodzenia Ktosiu.


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz